Het onderwijs ligt opnieuw onder een vergrootglas. De kranten staan vol over leerachterstanden die tijdens de coronacrisis zijn ontstaan. Maar de meest belangrijke vragen daarover worden nauwelijks gesteld. Achterstand ten opzichte van wie? En wat als je kinderen met zichzelf vergelijkt? En wat als kinderen zich nu al optimaal ontwikkelen? En wat als de resultaten op orde zijn, maar kinderen hebben het plezier in leren verloren?
In zijn nieuwe boek ‘Werk voor de Reünie!’ kijkt pedagoog en onderwijskundige Marcel van Herpen voorbij de coronacrisis naar de echte problemen in het onderwijs. Hoe kan onderwijs ook echt bijdragen aan het geluk van kinderen? Wanneer ben je nu echt een goede leraar? En hoe maken we het onderwijs, ondanks het lerarentekort en andere problemen, toekomstbestendig? En dat allemaal vanuit die ene vraag: hoe willen we dat de leerlingen van nu over twintig jaar op de reünie praten over hun schooltijd?
Speciaal voor de Dutch Happiness Week geeft Marcel van Herpen voor het eerst zijn lezing, gebaseerd op zijn nieuwe boek ‘Werk voor de Reunie’, online. Jij kunt er bij zijn.
Graag aanmelden via deze link
Terugkijken kan via het aanklikken van deze link
Dit online event wordt aangeboden door Fontys
Benieuwd naar andere lezingen van Marcel van Herpen? Kijk maar eens hier